Allerlaatste dag in Varanasi. Bezoek aan het shoolproject van Aryan

Hallo allemaal,

Hier nog een allerlaatst berichtje van mij voordat ik naar bed ga.

Vanmiddag zijn we naar het schoolproject van Aryan gegaan. Hij was jaren geleden, zelf een kansloze jongen. Hij kwam toen in aanraking met het missiewerk van Pater Frans Baartmans. Hij heeft toen deze kans om te kunnen leren met 2 handen aangenomen.

Nu doet hij zef van dit goede werk Hij heeft met steun van het Benares jongerenfonds, zelf een schooltje opgericht. Maar allereerst brachten we een bezoek aan een gebouwtje waar jonge meisjes naailes kregen om zelf een bestaan te kunnen opbouwen. Sowieso zouden ze daar in hun eigen huishouden veel aan hebben. Er is ook heel veel vraag om kwalitatief goede mensen in naai ateliers.Deze meisjes (vanaf 14 jaar) krijgen nu de kans om dit te leren.

Na een heerlijke verfrissing en versnapering vertrokken we naar het schooltje van Aryan. Vele kansarme jongeren krijgen daar nu onderwijs in bijvoorbeeld Wiskunde, Biologie en Engels.

De leraren zijn net afgestudeerd van de Universiteit en geven voor weinig geld de lessen.

Ohjee...internet cafe gaat nu dicht.

To be continued!!!

Om 03.00uu vannacht vertrekken we naar Rikhia.

Groetjes van ons allemaal!!

Ron

Irma Biemans

Lieve Ron,
Wat prachtig om dit allemaal te lezen, en de mooie foto's te zien. Mooi om zo een heel klein beetje een voorstelling te kunnen maken van wat jullie daar beleven en zien. Een heel andere wereld. Geniet er maar fijn met volle teugen van! Heel veel liefs, Irma XXX