Inentingen, malaria tabletten, efficiënt inpakken....Minder = Meer

Hallo allemaal,
Ik heb heerlijk genoten van mijn zomervakantie. Ik ben inmiddels alweer 3 weken aan het werk.
Over enkele weken starten de yogalessen weer. Dat is dan vanaf 31 augustus. Dus een week of 6 lesgeven voordat ik vertrek. Nu nog even van die fijne zomeravonden buiten genieten. Dat bevalt me prima.
Een paar weken geleden kreeg mijn moeder plotseling ernstige gezondheidsklachten en belandde in het ziekenhuis. Gelukkig ziet het er naar uit dat ze weer langzaam opkrabbelt en binnenkort weer naar huis mag. Dan schrik je toch wel even. Afgelopen vrijdag is ze 84 jaar geworden.
Deze week heb ik mijn vaccinatie paspoort nagekeken en het bleek dat alle inentingen dit jaar verlopen zijn. Ik zal me dus waarschijnlijk opnieuw moeten laten inenten. Meteen heb ik een afspraak bij de GGD gemaakt. Ik kan er aanstaande vrijdag al terecht. Ik zal een recept voor malaria laten voorschrijven. Ik kies wederom voor Paludrine, omdat ik dit middel goed verdraag. Dat was bij eerdere India reizen ook het geval. Verder neem ik mijn vitaminepillen mee. Die begin ik trouwens 1 week voor vertrek te slikken.
Ook heb ik mijn reistas gecontroleerd. Deze ziet er goed uit dus daar gaan mijn reisspullen in. Ik ben van plan om weer minimaal aan kleding e.d. mee te nemen. Allereerst moet je alles meesjouwen...van vliegtuig naar vliegtuig...naar treinen...naar taxi's...
Ten tweede...yoga is een proces van het loslaten van een teveel aan bagage. Dat kun je met het inpakken goed in praktijk brengen. Oftewel...wat heb ik ECHT nodig. Minder = Meer
Daar komt nog bij dat we op de heenreis maar 15 kg kunnen/mogen meenemen. Dat komt door onze binnenlandse vlucht van Delhi naar Varanasi. Daar geldt een restrictie van max. 15 kg. Wanneer je meer meeneemt moet je heel veel bijbetalen voor extra gewicht!! Als we terugreizen naar huis dan mogen we max. 30 kg meenemen omdat we dan geen binnenlandse vlucht maken, maar een reis met de nachttrein. Voor de terugvlucht van Delhi naar Amsterdam geldt een restrictie van max. 30 kg.
Dus shoppen doe ik dus op de terugweg....hahahaha.
Als ik nu zo op mijn kalender kijk, vertrek ik over een kleine 9 weken...dus ruim 2 maanden...dat schiet dus lekker op.
Geniet van de heerlijke zomer avonden.
Liefs Ron

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!