Zo...mijn reisvaccinatie is ook weer geregeld

Vanmiddag had ik een afspraak bij de GGD om mijn vaccinatie in orde te maken.
Eerst moest ik een soort anamnese formulier invullen.
Het zitgedeeltje zag er nog exact hetzelfde uit als in 2012.
Na een kwartiertje werd ik door een medische assistente opgehaald.
Mijn vaccinatieboekje werd nagekeken en de dame vertelde me dat de Hepatitis A prik niet nodig was. Die was nog ruim 20 jaar geldig.
Ik moest nog wel gevaccineerd worden voor DTP en buiktyfus. De vaccinatie vloeistof voor buiktyfus was op dit moment niet voorradig en bijna in Nederland niet aan te komen. Deze krijg ik in tabletvorm. 3 tabletten om in te nemen. Deze biedt bescherming voor 1 jaar, terwijl de prik 3 jaar bescherming geeft.
Dus de enige prik die ik kreeg was de DTP. Mijn medisch paspoort is afgestempeld en weer helemaal up to date.


Hierna heb ik mijn reisplan met haar doorgenomen. Dit voor malaria. Ik heb wederom voor Paludrine gekozen omdat ik daar bij mijn vorige reizen een goede ervaring mee had. Biedt echter geen 100% garantie dat ik geen malaria kan krijgen. Ik wil wel die kans zo gering mogelijk houden. Vanaf dat ik vanuit Varanasi vertrek naar Rikhiapeeth ga ik de tabletten slikken. Het is wel zo dat als ik terug in Nederland ben, dat ik dan nog 4 weken deze tabletten moet slikken. Het is een persoonlijke keuze om dit te doen.
Verder kreeg ik een anti-biotica recept uit voorzorg, tegen een heftige diarree aanval, veroorzaakt door een parasiet. Ik kreeg dit ongevraagd mee. Ik ben geen voorstander van anti-biotica....maar wellicht is dat voortaan wel geadviseerd. Dat had ik bij mijn vorige reis niet gekregen. Even afkloppen...ik heb geen enkele keer buikloop gehad. Hopelijk deze reis ook niet. Dat is geen pretje.
Op de terugweg nog even langs de apotheek. Maandag ligt alles klaar.
Weer een stapje dichterbij de reis.
Over een paar weken naar Den Haag om mijn visum in orde te maken. Er is een NS dagkaart actie bij de AH voor Euro 17,00. Gauw zo'n kaart gekocht. Voor dat geld kan ik met de auto niet op en neer naar Den Haag.

Nu zit ik lekker buiten op de veranda...wat een heerlijke zomerse avond 21.00uur.

Geniet ze!

Liefs Ron

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!