Vandaag een wandeling langs de Ganges

Ik deel de kamer samen met Hans. We hebben gisteravond nog mooie gesprekken gevoerd voordat we gingen slapen.

Vanmorgen ben ik als enige vroeg opgestaan. Ik heb niet veel geslapen. Het was/is heel erg warm op de kamer. We hebben gelukkig een plafond ventilator en airco. De airco gebruiken we niet omdat dat weer te koud is :)

Ik ben dus vanmorgen om 06.00uur lokale tijd oogestaan en naar de Ganges gelopen.

De zon kwam net op en het was geweldig mooi om dit te zien. Ik heb gauw enkele foto's met mijn mobieltje gemaakt.

Van een klein Indiaas meisje heb ik 2 bloemenlichtjes (zie foto's hieronder) gekocht en in de Ganges losgelaten. Deze zijn voor mijn moeder en voor mijn goede vriend Guus.

Er waren al veel mensen aan het baden in het water en er waren al vele pujas (rituelen) aan de gang. Prachtig om te zien.

Voor 5 roepie (7 eurocent) heb ik heerlijke mierzoete Chai gedronken. Dit zit in een klein aarde potje. Normaal gesproken gooide je het aarde potje op de grond kapot. Dat is daar traditie. Je geeft het als het ware weer aan de aarde terug. Vandaag de dag mag dit niet meer. Je ziet hier nu overal prullenbakken. Het is hier nog nooit zo schoon geweest.

Dat het schoner is in India viel me ook al op, op de treinstations. Hier zie je schoonmaakploegen de perrons afspuiten, en ook overal prullenbakken. Men zegt dat dit mede te danken is aan president Modi. Maar als je heel goed kijkt bij de spoorrails, dan zie je zo nu en dan een rat wegspringen.

Rond 10.00uur deze morgen gaan we een wandeling maken langs de Ganges. Eerst ontbijten. Het hotel heeft fijne zuivere kamers. Precies zo zoals in 2012.

Het lukt me (nog) niet om foto's erop te zetten, omdat ik dit hier allemaal via mijn smartphone doe. Dat komt later nog wel. En ook excuses voor de mogelijke taalfouten :)

Zo, nu ga ik me eerst opfrissen.

Geniet allemaal van een mooie dag daar in het Herfstige Nederland.

Liefs

Ron

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!