Prachtige wandeling, kleermaker Sunil en verering van de Ganges (Aarti)

Vanmorgen vertrok ik met onze groep voor een wandeling langs de Ganges. Het blijft steeds weer zo'n geweldige ervaring om mee te maken. Er zijn mensen die hun ochtendritueel doen in de vorm van baden.

Zo zijn er ook groepjes van vrouwen die samenzitten aan het water en die daar een offergave maken.

Veel bloemen, kleine kinderen die aanzichtskaarten verkopen. Een stalletje waar Chai (thee) verkocht wordt.

Het werd op een gegeven moment zo warm, dat we besloten om het verdere deel af te leggen met een bootje.

Dat was heel relaxt. Hierdoor krijg je een heel ander beeld van deze groe stad. Dan valt het pas op dat er zoveel oude en grote gebouwen en tempels aanwezig zijn. Na de boottocht zijn we langs de crematieplaats van de Main Ghat gegaan. Op dat moment vond er een lijkverbranding plaats. We zijn doorgelopen omdat het toch te heftig was om dit aan te zien. .

Vervolgens zijn we naar de kleermaker Sunil gegaan en een groot aantal van ons zijn daar aan het uitzoeken, passen en meten geslagen.

Ikzelf heb niets gekocht. Ik heb al een paar keer eerder daar gekocht. Een paar mensen lieten kleding maken. Anderen kochten iets kant en klaar. Na dit bezoek gingen er de Aarti bekijken.

Dit is een ritueel om moeder Ganges te vereren. Zoals gewoonlijk was het daar razend druk. Maat al vrij snel vonden we een plekje op platdak van een gebouw. Na dit mooie schouwspel besloten de om met de fiets riksja naar ons hotel terug te gaan. Hierna hebben we zojuist heerlijk gegeten en gaan we lekker slapen.

We hebben een hele leuke en hechte groep, en namens hen doe ik iedereen de groeten.

Welterusten

Ron, Aris, Maaike, Tammy, Jessina, Hans, Anne-Marie, Beata.

simone

Hee pap!

Leuk om je verhalen telkens te lezen. Geniet er maar lekker van want de tijd zal weer voorbij vliegen!

Dikke kus en knuffel

thijs

Dag Ron en dag iedereen, ik vind het leuk om je verhalen te lezen en volg jullie dagelijks. Ik zou het leuk vinden om wat meer foto's te zien. Heb je extra fotoruimte nodig Ron? dan regel ik dat...
groetjes, Thijs thbackus@gmail.com

guusderooij

Hoi Ron,

het roept bij mij weer veel herinneringen op aan Varanasi en de Ganges. Maar ook aan de hitte! Geniet van deze prachtige plek en mooie cultuur.