Yogalesje, uitstapje naar Sarnath en concert Pandit Vyaas Vyaas

Lieve allemaal,

Vanmorgen om 05.00uur opgestaan en ben ik met Tammy, Beata en Anne-Marie naar een yoga les aan de Ganges gegaan. De les werd gegeven door een Indiase yogi. Volgens mij alle bestaande ademhalingsoefeningen in een notedop en daarna lachyoga. Beata had het niet meer en barstte uit van het lachen:) waarop alle Indiase aanwezigen heel erg om moesten schaterlachen. We stonden volledig in de belangstelling van iedereen.

Na het ontbijt heb ik een uitstapje gemaakt naar Sarnath, met Anne-Marie, Beata en Tammy. Sarnath staat bekend om boeddha, die daar zijn eerste lezing gaf. Later zal ik hierover meer vertellen. De rit met de motirriksja ernaar toe was zoals altijd een avontuur. Heel veel verkeer dat door elkaar reed en elkaar heel goed aanvoelt. Het komt erop neer dat je gewoon moet vertrouwen op de riksja rijder. Dat was voor sommige dames even wennen. Maar dat ging helemaal goed. De riksja rijder was zeer kundig en vriendelijke man. Voor een prikkie bracht hij ons naar Sarnath en bleef daar op ons wachten totdat we weer terugreden. Het was bijzonder mooi om deze plaats te bezoeken.

De beroemde tempel in het hertenkamp, en de grote Stupa. Vervolgens zijn we naar het museum gegaan. Daar stond een heel beroemd beeld werk van de boeddha. Toen we besloten om weer terug te gaan, boden we de chauffeur een colaatje aan, wat hij heel erg waardeerde. De mensen zijn zo super arm en kunnen de luxe van een cola niet veroorloven. We reden weer een andere bumpy ride terug :)

Vanavond een concert bijgewoond van traditionele Indiase muziek.

Op zich was het mooi om te horen, maar het duurde eigenlijk een beetje te lang.

Nu nog even dit verslagje posten, en dan naar bed....morgen weer een dag... de allerlaatste in Varanasi.

De zonnige groetjes van de groep en van mij natuurlijk.

Xx Ron

karlijn

Fijn om je belevingen te lezen, voelt alsof India ook een beetje hier is in Nederland. Voelt goed, dank je Ron! Geniet van de verdere reis.