De (voorlopig) laatste zaterdag thuis

Lieve allemaal,

Vandaag precies over een week vertrek ik met de groep naar India.
De laatste weken was ik niet zo bezig met de reis, vanwege het overlijden van mijn moeder. Nu kan ik bijna nergens anders meer aan denken.
Er vormt zich al een meeneemlijstje in mijn hoofd. Die spullen moeten dan straks in mijn reistas passen.
Bij mij werkt het altijd het beste om dit de allerlaatste dag voor vertrek in te pakken.
Vanaf komende donderdag ben ik vrij van mijn werk. Ik geef 's avonds mijn voorlopig laatste yoga les. De vrijdag staat in het teken van de laatste klusjes thuis, het inpakken en nog even naar de kapper. Tenzij ik besluit om mijn haar te laten knippen in India. Daar zou ik dan zomaar mijn hoofd kaal kunnen laten scheren. Misschien is dat wel een idee?... haha :)
Zaterdag aan het eind van de ochtend, vertrek ik per trein naar Schiphol. Ik heb dan alle tijd om er te komen, mocht het treinverkeer een keer tegenzitten.
Op Schiphol aangekomen zal ik me bij de groep aansluiten.
Ons reisgezelschap bestaat uit 10 personen. Vijf mannen en vijf vrouwen. De meesten zijn net zoals ik yogadocent en afkomstig uit alle delen van ons land.
Twee mensen sluiten zich pas later bij ons aan als we de bijscholing in de ashram gaan volgen.

Momenteel zit ik (nog) binnen op de bank dit verslagje te typen. Het is buiten maar 11 graden en wat mistig.
Het begint al aardig herfst te worden. Onze straat ligt dan ook goed bedekt met bladeren.
Het is voor mij moeilijk voor te stellen dat ik over een week in het hele warme India aankom. Mijn lichaam zal zich dan heel goed moeten aanpassen. Dat betekent heel veel drinken en goed in de gaten houden, dat je kunt plassen. Want dat is vaak een teken dat je genoeg vocht in je lichaam hebt. Ik neem ook ORS mee.
Morgen start ik met het slikken van multivitamine pillen. Dit doe ik voor een extra opbouw en weerstand.
Verder moet je gewoon geluk hebben dat je niet ziek wordt. Die garantie heb je natuurlijk nooit. Het is er warm en je hebt te maken met plaatsen waar het niet zo hygiënisch is.
Vanavond komen familieleden eten, en dat betekent dat ik ze enkele weken niet meer zal zien.
Maar eerst straks wat bladeren gaan ruimen uit de tuin, dakterras en uit de hemelwaterafvoeren. Vooralsnog lijkt het vandaag een heel gewone zaterdag.

Fijne herfstdag!

Liefs Ron

Reacties

Reacties

Sandra Claassen

Nu al leuk om je verslagen te lezen. Veel plezier met de laatste voorbereidingen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!